Česká pošta posílila, dotáhla ČSSD na dvě procenta

Česká pošta podle volebního modelu Factum Invenio opět výrazně posílila. Nyní by získala třicet procent hlasů. Na první ČSSD tak ztrácí už jen dva procentní body. Stoupající preference byly hlavní téma víkendového celostátního kongresu v Chrudimi, kde Česká pošta reagovala na zájem voličů, formálně představila lídry kandidátek a zavázala se nejpozději měsíc po volbách zveřejnit i programové priority.
Od oficiálního oznámení kandidatury do voleb Česká pošta neustále posiluje a je zřejmé, že zaujala většinu nerozhodnutých voličů napříč politickým spektrem.
Úspěšný vstup České pošty mezi favority předčasných voleb není pro odborníky v oblasti public relations a politology žádným velkým překvapením. „Tradice, důvěrně známá značka a transparentní financování, to jsou hodnoty, které mnohým voličům imponují,“ domnívá se mediální analytik Marek Prchal.
Značné ztráty utrpěly nejen pravicové strany v příměstských aglomeracích, ale také tradiční bašty sociálních demokratů a komunistů, které zažívají největší přesuny volebních preferencí od roku 1989. Česká pošta totiž dodnes zůstává v řadě venkovských regionů hlavním kontaktem občanů s okolním světem.
„Celou letošní zimu nás nikdo z ústavních činitelů nenavštívil a také další významné osobnosti na nás zapomínají, poslední velkou akcí v obci byla autogramiáda zpěvačky Ewy Farné v roce 2010. Ale poštovní doručovatelky jsou tu s námi pořád, navzdory sněhovým závějím si najdou cestu i k tomu poslednímu voliči,“ upozorňuje zástupkyně ředitele Základní školy Osoblaha na Bruntálsku Mgr. Eliška Jurčinová.
Projevy na víkendovém kongresu České pošty v Chrudimi se nesly převážně v optimistickém duchu. Podle většiny delegátů se vyplatila sázka na dlouhodobou a trpělivou kontaktní kampaň, kde konkurence trochu zaspala a nyní shání politické body na poslední chvíli. Jednotliví řečníci akcentovali dobře organizovanou celostátní strukturu a zazněly i názory, že nárůst preferencí musí jít ruku v ruce s dalším zkvalitňováním ostatních běžných služeb. „Je nás 70 tisíc a jsme tady pro všechny, na tom se nic nemění, politické hrátky na pravici a levici nás nezajímají,“ uvedl na kongresu mluvčí České pošty Ivo Mravinac.
Uhradit koncesionářský poplatek

Další zprávy: