Ztohoven šokují Prahu dalším happeningem. Lidé žert nepochopili a chystají se na nejhorší.
Skupina již v minulosti šokovala smyšleným jaderným výbuchem v živém televizním vysílání, užitím zfalšovaných občanských průkazů nebo rozesíláním nepravdivých SMS zpráv na mobily vrcholných politiků. Tentokrát zašla ještě dále. Během několika dnů se jí podařilo přesvědčit veřejnost, že v pražské MHD nezůstane kámen na kameni.
Podle informací, které naší redakci potvrdil zdroj z okolí skupiny, využili kontroverzní umělci politických zmatků kolem pražského dopravního podniku. Jeden z členů Ztohoven dokonce pronikl v přestrojení na obrazovku České televize a poskytl několik rozhovorů, během kterých se vydával za radního pro dopravu. Uprostřed týdne pak umělecké sdružení spustilo dezinformační kampaň na Facebooku s názvem Vždyť to jede jinam a na telefonním čísle 296 191 817 byla zprovozněna falešná informační linka.
Mystifikaci podlehli i odborníci
Obětí nejapného žertu se bohužel stali i mediální experti a odborníci na dopravu. “Informační kampaň je dobře připravená a startuje s dostatečnou týdenní rezervou před zavedením změn,“ uvedl ředitel Asociace masmediální komunikace Pavel Petráň.
Stejný názor zastává i poslanec a bývalý dopravní policista Stanislav Huml, který se podobně jako Petráň domnívá, že případní vtipálci by neriskovali vyzrazení akce a kampaň by realizovali těsně před prvním zářijovým dnem. „Nebuďme paranoidní, kdyby si chtěl někdo vystřelit, pokusil by se přes noc polepit několik zastávek maximálně někde na periferii, než by ho nejbližší hlídka vyzvala k ukončení konání nezákonného jednání,“ konstatoval Huml.
Jediným hlasem rozumu v současné situaci tak zůstává vyjádření poslance Borise Šťastného, který na improvizovaném brífinku odpověděl na agresivní otázky novinářů z konkurenčních médií a současně objasnil, jak se mu akci samozvaných a nikým nevolených umělců podařilo odhalit.
Pane poslanče, celá Praha se připravuje na dopravní kolaps, jen vy zůstáváte v klidu a hovoříte o naivním pokusu o mystifikaci. Máte snad informace, které zůstaly běžným smrtelníkům skryty?
Vůbec ne, jen mám oči otevřené, aniž bych sledoval osobní zájmy, protože hromadnou dopravu nepoužívám a ve Sněmovně se jako lékař ze staré konzervativní školy důsledně pohybuji pěšky. Typický rukopis mystifikátorů ze Ztohoven jsem ihned rozpoznal a naprosto nechápu pražskou veřejnost, jak může tak snadno naletět. Rovněž nechápu orgány činné v trestním řízení, ti vtipálci měli dávno sedět ve vazbě a jejich přihlouplé plakáty měly být ze zastávek MHD dávno odstraněny.
Ovšem nikdo zatčen nebyl, plakáty jsou na svých místech, lidé jsou znepokojeni a vaší teorii téměř nikdo nevěří, jak si to vysvětlujete?
Nemíchejme jablka s hruškami. Policie by zřejmě konala, momentálně je však paralyzována nástupem nové státní zástupkyně Bradáčové. Ale naivita pražské veřejnosti mě skutečně šokuje. Tady se někdo vydává za někoho, kým není. Opravdu se obávám, že kdyby Prahu polepil plakáty nějaký podvodník, že vyhraje volby a daň z příjmu se bude platit jemu, aby mohl postavit další tunel nebo novou trasu metra, že by mu občané ty peníze klidně poslali.
Co když se přesto mýlíte a ohlášená změna pražského dopravního systému se stane realitou? Jste významný politik, který svým omylem může uvést v omyl statisíce dalších občanů. Jste pak připraven z toho vyvodit politickou zodpovědnost?
To vylučuji, ale kdyby k tomu přesto došlo, samozřejmě okamžitě odstoupím ze všech funkcí, složím poslanecký mandát, nebo alespoň navštívím vysílání veřejnoprávní televize a v přímé konfrontaci s libovolným moderátorem si precizně obhájím, proč odstoupit nemohu a že by to bylo zbabělé, kdybych něco takového udělal.
AKTUALIZACE: Upozorňujeme Pražany, že v pátek 31. srpna a v pondělí 3. září umělecký happening pokračuje na klíčových místech údajných změn, jako jsou stanice Hradčanská, Anděl nebo Kačerov. Členové Ztohoven se zde chystají poskytovat fingované informace o novém spojení a budou pasažérům rozdávat falešné informační letáky.
Žádáme čtenáře, aby se pokusili členy uměleckého sdružení vyfotografovat nebo alespoň zachytili dopravní chaos, který aktivisté svým neuváženým počínáním vyvolají. Snímky prosím sdílejte na naší stránce na Facebooku nebo zde v diskusi pod článkem, budou použity jako důkazní materiál při případném soudním procesu.
|
Jděte do háje, k čemu takovýhle články vedou? Kdyby to aspoň bylo vtipný neřeknu, ale takhle tomu ještě někdo uvěří.
A viz Aktualizace dole v článku: Já osobně jsem jedním z informátorů rozdávajích letáky na stanici a stačí mi, že nám lidi nadávají za něco, za co nemůžeme, když se jim snažíme pomoci a nepotřebuju, aby z nás ještě nějaký s prominutím hovado dělalo členy nějaké pseudoumělecké skupiny a nabádalo důvěřivé lidi, aby nás fotili.
Autore článku, zamyslel ses vůbec nad tou situací z našeho pohledu?
Milá redakce Infobadenu,
buď jste pronikli i na server aktuálně.cz, nebo vás hoši z DP Prahy zcela převálcovali- viz měnění čísla tramvaje za jízdy. Vsadím se, že TOHLE vás nenapadlo (nebo je to vaše práce???… Pak klobouk dolů):
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=755407
Pěkné odpoledne,
děkujeme za zprávu, velmi pravděpodobně rozhovor unikl z našeho redakčního stolu dřve, než měl být publikovaný právě zde. Narychlo jsem zjistil další důležité okolnosti případu.
Server Aktuálně zneužil důvěřivosti čtenářů a vydal neověřený polotovar, který kdosi zcizil přímo z tajných komunikačních auditorií portálu Okoun.cz, ještě než prošel Ůstřední schvalovací komisí.
Tristní výsledek plný jazykově i obsahově pochybného textu vidíte právě na Aktuálně.cz. Článek plný zmatených odpovědí od sociopatického člověka, který vlastně nechápe, čemuže redaktor a potažmo i cestující nerozumí.
Ve skutečnosti je to jinak.
Opatření Dopravního podniku Praha je naprosto ekonomicky střídmé, světově inovativní a Pražané si ho od prvních minut oblíbí. Dotazovaný pan Martin, je empatický a profesně zkušený plánovač jízdních řádů.
Jeho zkušenosti sahají až k době, kdy tramvaj čílslo 14 měla konečnou před budovou zvláštní školy v Radlicích, a na Bílé Hoře ještě nebyla konečná 22, ale právě probíhala nějaká bitka chuligánů z Katolické ligy Kristiána mladšího Anhaltského.
Jménem redakce se za tuto historicky politováníhodnou událost, v dějinách jízdních řádů nemající obdoby, hluboce omlouváme, Martine.
Dobrý den, pokud opravdu tento ďábelský plán unikl z vašeho redakčního stolu (podle předložky „z“ soudím, že patrně přímo ze šuplíku, a že nešlo tedy o pouhé zcizení materiálu s povrchu pryč, které by šlo omluvit např. průvanem), tedy pokud se tak stalo, máte nejvyšší čas zrádce ve vašich řadách odhalit a odstranit, aby se podobná situace již nikdy neopakovala! Jinak hrozí, že ztratíte punc nejrychlejšího ze seriózních médií a vaši čtenářové se začnou obracet na méně hodnověrné, leč rychlejší servery… a této doby bych se snad ani nechtěla dožít.
Vážená paní Šarina, hluboce se Vám omlouváme, ale v redakci jsme Vás omylem považovali za pana Martina Šarinu. Naštěstí jste nám v posledním příspěvku nepozorně odhalila své pohlaví a tak se nám bude lépe hovořit přímo k věci.
Trpělivým bušením na dveře sekretairátu DPP se nám podařilo doklepat až do předsálí, pana Martina, chodbičky s koutkem pro kuřáky. Tam jsme se v kuloárech dozvěděli další detaily o probíhajících inovacích v dopravě.
Změna čísla tramvajové linky za jízdy, je natolik revoluční, že si zaslouží detailnější rozbor výňatku z tarifních podmínek.
Cestující, který nastoupí do vozidla je povinen označit si jízdenku tak, aby byla platná po celou dobu jízdy. Jakmile vozidlo změní na trase svoji linku, je cestující neprodleně povinen označit si znova jízdenku, neboť tato situace je (po našem právním přezkoumání) vyhodnocena jako vykonání přestupu mezi dvěma linkami.
Tramvajová linka může své číslo a tedy i trasu změnit kdykoliv v průběhu provozu, o této situaci budete informováni na světelných tabulích uvnitř i vně vozu.
Cestující by si tedy měli dávat bedlivý pozor, nezevlovat z oken a nespouštět oči z běžícího textu u stropu tramvaje.
Bude-li cestující revizorem přistižen, že nemá platnou jízdenku, nebo že jede jinou linkou zcela jinam než původně plánoval, bude mu vystavena bloková pokuta a na příští zastávce cestující dobrovolně opustí vozidlo.
Do té doby se může změnit linka ještě několikrát a všechny tyto černé přestupy mu budou účtovány zvlášť.
Máte-li krásná štíhlá slečno Šarino ještě nějaké dotazy, milerád Vám je ústně zodpovím. Dostavte se mi co nejdříve do redakce, ideálně ve večerních hodinách. Pijete-li ráda šampaňské, naznačte mi, zda raději suché, nebo vlhké.
Vážená redakce, sice jsem odmítla vaše pozvání, ale slušně, a tak nechápu, proč jste moji odpověď záludně posunuli pod předchozí příspěvek k jakémusi Krňákovi JPG, který mě na šampaňské navíc ani nezval… takhle to vypadá, že ani neumím odpovědět, což zdaleka nevystihuje situaci!
Což jasné, Pragl byl vždycky oblast divných čížků. Tady v Krně chystáme šaliny s konduktérkami, konkursem vybrané z Masaryčky, katedry tělesné a výtvarné výchovy.
V trojce se bude promítat Nuda v Krně, na dalších trasách i jiné filmy, jako např. Kalamita.
Konduktérka bude mít fajný stejnokroj a po welcome drinku a označení vstupenek vás uvede na očíslované sedadlo.
V šalině zatemňujeme okna a při promítání se stanicemi pouze projíždí. Prosíme tedy pasažery, aby nastupovali jen na konečné a nápoje konzumovali před jízdou střídmě, protože nezastavujeme.
Delegace z DPP zveme na vyhlídkové okružní jízdy s fakultativní zastávkou Pivovar Starokrno.
Vážená redakce,
no to by mi manžel dal, kdybych vám odhalila své pohlaví!
Za pozvání do redakce děkuji, ale to oslovení v prvním pádě mě přinejmenším zarazilo… v každém případě musím jako obezřetná slušná žena odmítnout, i když šampaňské piju nejraději polomokré.
Hluboce oceňuji vaši neutuchající investigativní práci ohledně dané problematiky, ale trochu mě mrzí, že jste zcela ignorovali sportovní vychytávku u autobusů na Strahově, kde DP testují rychlost cestující veřejnosti v disciplíně běhu na krátkou trat během výměny čísla autobusových linek…
To je myslím také velmi pěkný počin a od vás se o tom nedozvíme lautr, ale lautr nic.
Drahá Šarino, naše nejoblíbenější čtenářko, manža included.
Děkujeme za vaši připomínku. Zrovna dnes jsme si ověřili na okružní trase kolem Strahova, jak promyšlený je plán Dopravních podniků.
Nebude od věci, když poodhalíme další revoluční počin v dopravě a to přestup za jízdy z autobusu do tramvaje, z cyklostezky do metra a naopak.
K této dopravní změně očekávejte nové barevné letáčky dostupné v každé dobré drogerii.
Technické okolnosti s kolejovými vozidly v okolí Strahovského stadionu Vám zatím nebudeme představovat, nechte se překvapit!
S pozdravem „Vaše šampaňské už se chladí“ … přijeďte tramvají 176 až na konečnou, Váš A.M.
Vážená redakce,
opravdu ráda bych se za vámi vydala, ale bohužel jsem zjistila, že to není možné. Bydlím totiž v Orlických horách a ano, i zde proběhly úspěšné reorganizace jízdních řádů, přičemž vznikly oblasti, ze kterých se do Prahy nelze dostat vůbec.
Na tomto místě bych ráda upozornila, že umělci ze Ztohoven jsou pravděpodobně pouhými plagiátory, těžící z kreativity pracovníků východočeské firmy Oredo ( http://orlicky.denik.cz/zpravy_region/cestujici-dal-kritizuji-jizdni-rady20120103.html a řada dalších). Je pravda, že práce Ztohoven vykazuje známky větší originality a hlubšího propracování, ovšem to lze přičítat pouze širším možnostem, které skýtá hlavní město. Důležitá je myšlenka a ta nesporně pochází z Východních Čech. Dojde-li k řešení sporu o autorství soudní cestou, máme se věru nač těšit!
Nicméně, pokud do Prahy opravdu někdy dorazím, ráda se k vám tramvají č. 176 vydám, ať už jakýmkoliv směrem.
Velelíbezná dcero Šarino,
situace se vyvíjí každou minutou. Podle našich zdrojů vznikl na území Čech dopravní zážitkový kartel, který má za cíl vylepšit mezilidské vztaky, obohatit hromadnou dopravu o nové vjemy nás všech, pracujících občanů.
Naléhavě tedy vyzýváme i ostatní občany, ať protentokrát zanechají své automobily doma a také jednou zkusí cestovat s MHD. Opravdu otrlí adrenalinoví hráči si mohou troufnout i přestoupit, nebudou litovat. V ceně jízdného tak budou mít zážitek na celý život .